søndag 23. september 2012

Endelig helg... Og skappelgenseren...

Dagene bare flyr avgårde og plutselig er det helg igjen... Litt deilig, men samtidig føles det som om tiden går litt for fort. Jeg er sikkert ikke alene om å ha den følelsen...

Alene om å strikke årets store slager er jeg heller ikke har jeg skjønt. Hihi... Jeg har ikke hatt tid til å gå i garnbutikker, så jeg bestilte rett og slett garn fra Strikkenett AS. Noe av Drops garnet var på tilbud, så da ble det ikke så dyrt heller :) sånt liker man! Jeg hadde veldig lyst på en lys/ kitt farget genser, så da valgte jeg å bestille Drops Alpaca i lys- lys grå, og Drops Vivaldi mohair i natur. Jeg kjøpte 7 nøster Alpaca og 4 nøster Vivaldi til den nette sum av 371kr. Nå kom det jo frakt på i tillegg, men det sparte meg i alle fall turen til garnbutikken, som helt sikkert er utsolgt for garn til denne genseren, og så dukket det opp bare 2 dager etter at jeg hadde bestilt!


Mønster fant jeg inne på bloggen til Maria Skappel, jeg printet bare ut de bildene hun hadde lagt inn. Så nå er jeg i gang med å strikke, og på pinne nr.7 går det raskt, bare man har tid til å strikke vel å merke ;)


Har kommet et godt stykke lengre enn dette nå, men det er ikke dokumentert enda... dette er de bildene jeg allerede har lagt ut på instagram. Er du på instagram? Så kan du jo følge meg hvis du vil ;) Heter det samme der som her; 3prinser... 

Fin søndag til deg! Nå skal jeg ut i hagen og drepe ugresset i steinbeddet mitt... 

9 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Skappelgenseren står på ønskelisten her og,
så tusen takk for garntipset! Her er det utsolgt over alt...

Elisabeth, innerst i veien sa...

Kult med egenstrikka genser. Hører garnet er utsolgt overalt, ja.

Fabelaktig sa...

Åh! Skappelgenseren!

Ønsker deg en fin ukesstart, søte!
Her er det straks film og armkrok.

klem

Sonja frå Sunnfjord sa...

Ser artig ut å strikke med to garntypar:) Blir nok bra dette her:)
Eg strikkar ikkje, men eg har jo ikkje unngått å høyre om denne berømte gensaren.

I en Sving sa...

Den ser jo så herlig ut den genseren her. Tenk om jeg kunne strikke også. Da skulle jeg jammen ha kastet meg på trenden og strikket en Skappel-genser jeg også :)
Flott farger du har valgt da. Den blir nok herlig :)

Fabelaktig sa...

Hei *smiler*

Takk for alle gode og fine ord du til stadighet legger igjen hos meg, søting!

Ønsker deg en nydelig onsdagskveld, her er jeg alene hjemme og nyter roen, Nala og ett glass cola med isbiter *nytelse*

klem og smil
-Maia

Marianne sa...

Dejlige ting du viser på din blog. Jeg glæder mig til at følge med.

Fabelaktig sa...

Så gøy at du deltar på min giwe away og takk for søte ord, fining!
klem
-Maia

Randi sa...

Skal også strikke denne - eventually. :)